Budskap fra områdets ledere

Hør Ham

Joseph Smith ser Gud Faderen og Jesus Kristus
Eldste Tom-Atle Herland

Dette er min elskede Sønn, Hør Ham! 1 sier Faderen til Joseph Smith i en lund i delstaten New York en vårdag i 1820. Det var starten på gjenopprettelsen av Jesu Kristi kirke slik Kristus hadde organisert den mens han levde her på jorden. På grunn av et frafall som startet like etter Kristi død, ble Hans kirke og myndighet etter hvert borte fra jorden og først mange hundre år senere, i 1820, startet prosessen med å gjenopprette Hans kirke og gjengivelsen av myndighet til å forrette alle prestedømmets ordinanser. Alt dette skjedde på grunn av en ung manns oppriktige bønn om hvor han kunne finne sannheten. Han valgte å spørre og så lytte, og tenk hvilket svar han fikk!

Vi er alle forskjellige og kan ha ulik tilnærming til det å høre Ham, men selv om vi er forskjellige så er vi alle Guds barn, han elsker oss for den vi er og Han ønsker at vi skal høre Ham. Skal vi høre Ham, så må vi gjøre en innsats. Hva er ditt hjertes største ønske? Hva kan du gjøre for å høre Ham?

For en tid tilbake var jeg på en samling i Frankfurt med ledere i kirken fra hele Europa for å forberede et stort arrangement, som vi senere måtte utsette til 2021 på grunn av pandemien. I dette møtet avslutter Eldste Massimo De Feo, rådgiver i Områdepresidentskapet, sin undervisning og hele samlingen med å vise en video, et musikkstykke med den Norske sangeren Sissel Kyrkjebø og Tabernakelkoret som heter Ro ned (Slow Down). Dette er en konsert Sissel hadde med Tabernakelkoret i 2019 2, men jeg hadde rett og slett ikke sett eller hørt dette, selv om jeg også er fra Norge. Det som møtte meg når Eldste de Feo satte i gang videoen var jeg virkelig ikke forberedt på. Bare sekunder inn i fremførelsen var det som jeg Hørte Ham på en måte som jeg kanskje aldri hadde Hørt Ham før. Følelsene fullstendig overmannet meg, og jeg gråt som et barn. Jeg prøvde å ikke riste for mye i kroppen og så ned for at det ikke skulle bli synlig at jeg gråt, jeg var redd at det ville ødelegge for alle de andre som var der. Musikkstykket fikk meg til å oppleve Guds nåde, kjærlighet og tilgivelse gjennom Frelseren Jesus Kristus for meg personlig, at alle mine feil i livet blandet med alle de krevende opplevelsene livet har bydd på kunne helbredes og tas bort. Jeg følte et glimt av Himmel, en smak av Himmelsk (Celestial) tilværelse. Senere gikk jeg inn og kikket på noen av kommentarene i kommentarfeltet. Her er to kommentarer: «Jeg vil aldri glemme når jeg først så dette. Jeg er autist og har slitt med kronisk depresjon og selvmordstanker. De siste ukene før denne konserten var ren tortur for meg, og jeg var helt fortapt i forhold til hva jeg skulle gjøre. Noen dager før denne sangen ble fremført ba jeg noen få venner av meg i koret om støtte og det ga de meg, og da jeg først hørte denne sangen, druknet jeg i tårer. Lyset vil alltid komme på slutten av tunnelen. Takk Tabernakel koret, mine kjære venner for å at dere er slike helter i livet mitt og slike fantastiske venner! Jeg elsker dere alle for alltid!» Og den andre kommentaren: «Jeg er så glad de ikke redigerte bort applausen. Det øyeblikket da hun innser at omtrent tjue tusen mennesker gir henne stående applaus, er magisk.»

Kjære venner, det å Høre Ham er magisk, det er Himmelsk (Celestial) og det rører ved våre hjerter, vår ånd og hjelper oss til å fortsette reisen hjem til Ham. Det er det verdt å kjempe for. Hva kan du gjøre for å oftere Høre Ham?

1 (JSH 1:17)

2 Slow Down - Sissel (2019 Pioneer Concert with The Tabernacle Choir) - https://www.youtube.com/watch?v=EFe84U__kt8