Ingrid Thommesen fyller 90 år

Laila Thommesen, Arendal

Ingrid har hatt et langt og innholdsrikt liv, med både oppturer og nedturer. Hun kommer fra Vågsbygd hvor hun vokste opp, og hadde en god barndom sammen med sine foreldre og ni søsken.

Hun gikk på skole, tok utdanning og jobbet. Så traff hun Helge på bussen fra Kjevik til Kristiansand, hvor han var stasjonert i militæret. De ble etter hvert et par, og giftet seg i North Shields, England. De fikk etter hvert barna Harald, Gunnar, Ingvild, Torstein og etter mange år attpåklatten Yngve! Etter den tid er Ingrid vel- signet med mange barnebarn og oldebarn.

Ingrid, Helge og familien har bodd i Stavern, i Sverige og mange år i Bodø. Det var her de først kom i kontakt med Kirken, men de gjorde ingenting overilt. De var “undersøkere” i hele åtte år før de endelig ble døpt inn i Kirken i 1970. Fra 1997 og i halvannet år var de på misjon sammen i Stockholm Tempel. I 1980 satte de kursen sørover og bestemte seg for å kjøpe hus på Sørlandet. De bodde først noen år i Kroken, før de kjøpte den sjønære eiendommen i Kystveien Arendal (1986). Der bodde de i endel år, til Helge døde i 2007. Han hadde Alzheimers over mange år, og det var mange ganger tøft for Ingrid. Hun solgte etter en stund den store eiendommen, og kjøpte en liten enebolig i Heiaveien i Arendal. De 7 siste årene har hun bodd i seniorleiligheten på Vollenetoppen.

Ingrid har mange talenter, og hun er på sine eldre dager for det meste fornøyd og i godt humør. På sine yngre dager sydde hun tøy til barna, og laget fiskeretter av all fangsten Helge fikk som hobbyfisker på egen sjark. Hun er musikalsk og lærte sønnene opp til å spille gitar. Trekkspill trakterer hun også. Tidligere elsket hun å bake og lage mat, og samle storfamilien rundt bordet. Alderen begrenser nå slike aktiviteter, men Ingrid elsker å få besøk av familie og venner. Alle disse årene har hun alltid holdt fast ved troen sin, og vært trofast i Kirken hun ble medlem av.