Frankfurt

Interreligiøs julekonsert innbyr alle til å feire Kristi fødsel

Jesu Kristi Kirke av Siste Dagers Hellige er vert for høytidssendingen den 19. desember

Vitner om julen - teaser

En julekonsert, Vitner om julen, vil bli kringkastet via Internett den 19. desember 2021.  Fra Besøkssenteret ved Roma tempel og Københavns historiske Vår Frue kirke, vil dette interreligiøse arrangementet bli sendt kl. 18:00 CET.

Vår Frue kirke, Copenhagen Denmark stock.adobe.com/OliverFoerstner
Vår Frue kirke, Copenhagen Denmark

Denne musikalske feiringen vil inneholde kjente julesanger som La oss forene her vår sang, Den første sang og En krybbe var vuggen, fremført av den anerkjente fiolinisten Jenny Oaks Baker sammen med Family Four og sopranovokalisten Alex Sharpe (tidligere medlem av Celtic Woman). Fortelleren er den danske skuespilleren Tomas Ambt Kofod.

Jenny Oaks Baker er en Grammy-nominert, Billboard nr. 1-utøver og plateartist med atten studioalbum. Hun ble uteksaminert fra Julliard og har spilt på store arenaer over hele verden.

Jenny Oaks Baker

Alex Sharpe er en irsk sopransanger/skuespiller, og har opptrådt mye i London West End og på den irske scenen.  Internasjonalt er hun best kjent som et opprinnelig medlem av Celtic Woman.

Alexandra Sharpe

Tomas Ambt Kofod er en dansk skuespiller og vokalist som har hatt filmroller og vært med på teaterforestillinger, blant annet som ledende roller i Phantom of the Opera og Les Misérables.

Tomas Ambt Kofod

Dette timeslange konsertprogrammet vil inneholde minneverdige musikkfremføringer sammen med Bibelens beretning om vår Frelser Jesu Kristi enkle fødsel i Betlehem. Videoutdrag av julefeiringer i Tyskland, Østerrike, Frankrike og Spania som speiler Europas mangfoldige kultur, vil fremheve dette unike julearrangementet.  Det vil bli både inspirerende og minneverdig for enkeltpersoner og familier.

Vitner om julen vil være tilgjengelig på 24 språk og kan sees på Internett via denne koblingen: https://www.facebook.com/watch/181921171857974/2090521011123322. Den vil også være tilgjengelig for visning etter ønske til og med 6. januar 2022. Denne konserten er en del av den verdensomspennende julekampanjen Lys for verden med kjærlighet.

Besøkssenteret ved Roma tempel