Jul i Toner-koret sang julen inn

Jul i Toner kor og orkester sang julen inn den første helgen i desember med veldedighetskonsert i Åssiden kirke og i Romerike menighet

Jul i Toner kor og orkester i Jesu Kristi kirke av siste dagers hellige på Romerike

'Julen er en tid for å gi av seg selv. Vi føler det er givende å synge og spille Kristus-sentrerte julesanger, og for de av publikum som føler for å gi kan man også donere en gave til en god sak,' sier dirigent for Jul i Toner-koret, Matthias Isaksen.

Helt siden 2011 har medlemmer av Jesu Kristi kirke av siste dagers hellige samlet musikalske talenter i et kor og orkester. 'Dette krever mye av mennesker som allerede har mye å gjøre,' fortsetter Matthias Isaksen. Med øvelser som starter i august forbereder man seg omhyggelig med jevn innsats til julehøytiden.

'Jeg synes det er inspirerende å bidra med bass-stemmen i et ensemble av så høy kvalitet. Ja, jeg har mye å gjøre, men dette gir så mye, ikke minst fantastiske musikkopplevelser og en følelse av jul lenge før lysene tennes i desember,' bedyrer Vidar Top.

I 2022 har man for første gang utvidet gratisbillettene med en oppfordring om å donere til en god sak.
Jul i Toner ved prosjektleder Stein Håvard Pedersen i samarbeid med Leder for Nasjonalt kommunikasjonsråd Janett Moen, har sammen med organisasjonen 'Rett fram opplevelser' invitert til det som nå har blitt en veldedighetskonsert.

En årlig tradisjon over mange år har gledet publikum i alle aldre med et bredt spekter av julesanger. Denne julen synges og spilles det for barn og unge som av eller annen grunn holdes utenfor det sosiale fellesskapet. De som vil kan støtte 'Rett fram opplevelser' og deres samfunnsengasjement så flere kan få en verdig opplevelse av jul.

Det har vært en overveldende opplevelse å høre koret synge og orkesteret spille

Matthias Isaksen fra Jul i Toner og Ronny Johnsen fra Rett fram opplevelser

Det nytter å gi!
'Donasjonene vil gjøre mye godt for enkeltpersoner, ikke bare denne julen, men også i konkrete aktiviteter i 2023,' sier Janett Moen.

Leder i Rett fram opplevelser, Ronny Johnsen er takknemlig for samarbeidet
'Det har vært en overveldende opplevelse å høre koret synge og orkesteret spille. Dette var skikkelig profesjonelt. At vi i tillegg får et økonomisk bidrag gir oss muligheten til å hjelpe enda flere barn og unge. Tusen takk!'