Spesiell generalkonferanse om Jesu Kristi evangeliums strålende gjengivelse

Jesus heals people on the American continent
Russell M. Nelson

Mine kjære brødre, søstre og venner.

Jeg vet at bekymringer med hensyn til deres helse, deres families helse, økonomien og deres eget arbeid veier tungt på deres sinn i denne tiden. Covid-19-pandemien fortsetter å påvirke liv og forstyrre normale aktiviteter. Dette kommer i tillegg til andre utfordringer som dere utvilsomt opplever. Jordskjelvene i Salt Lake City den siste tiden er bare ett eksempel på ytterligere kilder til stress som forsterker våre bekymringer.

Disse utfordringene forårsaker at mange føler at bakken beveger seg under dem. De lurer på hva de virkelig kan stole på i denne perioden med uro.

Dette minner meg om en samtale jeg hadde for ikke lenge siden med en kjær venn. Denne mannen var en eldre embetsmann i et annet land, og jeg har kjent ham i mange år. Da jeg sist besøkte ham, ble jeg overrasket over å se at han ble trillet inn på møtet vårt i rullestol.

Denne vennen som var skral talte så. “Jeg har vært veldig syk i lang tid,” sa han. “De fleste dagene ligger jeg bare i sengen min, ser opp i taket og lengter etter å få vite hva som er sannhet.”

I vanskelige tider er få ting like betryggende og trøstende som sannhet. Apostelen Paulus forutså vår tid og profeterte at vanskelige tider ville komme. Han tilføyde at MANGE alltid ville lære, men aldri komme til kunnskap om sannheten.

Det som er sannhet, er at midt i det dystre mørket i en urolig verden, skinner Jesu Kristi lys stadig klarere. Han kan tale sannheten til vårt hjerte og sinn når vi søker ham og lærer å høre ham.

I denne forbindelse ser vi frem til den kommende generalkonferansen i Jesu Kristi Kirke av Siste Dagers Hellige den 4. – 5. april, hvor vi vil få høre fra Kirkens ledere om den strålende gjengivelsen av Jesu Kristi evangelium og hvordan hans evangelium bringer fred i vårt liv.

Ettersom store forsamlinger ikke kan samles for tiden, vil denne konferansen se annerledes ut. Men den sannhet at Jesus Kristus er vår Frelser og Forløser – og at fylden av hans evangelium er gjengitt til jorden – vil bli undervist som alltid.

Jeg ønsker alle hjertelig velkommen, uavhengig av deres trosretning, til å bli med oss gjennom teknologi og til å glede seg over den åpenbarte sannhets trøstende kraft. Jeg er glad i dere. Jeg ber for dere. Og jeg forsikrer dere om at Herren våker over oss i disse urolige tider.

President Russell M. Nelson